Lämmittäjä ja veturinkuljettaja katsovat veturinhytistä ulos.
Talkootyö vanhojen museohöyryvetureiden kanssa on haasteellista, mutta palkitsevaa. Veturinkuljettajat Tapani Havia ja Jarkko Lehtonen JR4:n hytissä.

Liity jäseneksi kätevästi verkossa

Voit liittyä jäseneksi täyttämällä jäsenilmoituskaavakkeen. Mikäli haluat lisätietoja ota yhteyttä yhdistyksen sihteeriin Mathias Lutheriin.

Kiinnostavatko rautatiet sinua? Haluatko olla mukana oikean rautatien toiminnassa tai tukea Museorautatien toimintaa ja suomalaisen kapearaiderautatiekulttuurin säilymistä? Kiinnostaako sinua talkootoiminta ja vanhan rautatiekaluston kunnostus? Haluatko höyryveturin lämmittäjäksi? Haluatko Resiina-lehden neljästi vuodessa?

Jos myöntävästi, liity Museorautatieyhdistyksen jäseneksi! Museorautatieyhdistys tarjoaa kaikkea yllä mainittua. Jäsenet saavat neljästi vuodessa ilmestyvän Resiina-lehden kotiinsa heti liityttyään. Jokioisten Museorautatiellä puolestaan tarvitaan vuoden jokaisena viikonloppuna innokkaita talkoolaisia rautatien kaluston, rakennuksien ja radan kunnossapidossa.

Kesäsunnuntaisin liikennöintipäivinä tarjolla on työtehtäviä asemapäälliköstä ja höyryveturinkuljettajasta aina jarru- ja vaihdemieheen asti. Jokaiselle löytyy taidoista riippumatta tekemistä. Kukaan ei ole seppä syntyessään, ja mikä onkaan parempi paikka oppia entisaikojen rautatieläisten ammattitaitoa ja työtehtäviä kuin toimiva rautatie.

Vuoden 2024 jäsenmaksu on aikuiselta 30 euroa vuodessa. Alle 18-vuotiaat maksavat jäsenyydestään 18 euroa vuodessa.