Kouluttaja opettaa luokan edessä kurssilaisten seuratessa keskittyneesti.
OLM-koulutus meneillään. Kuva: Jussi Tepponen.

Jokioisten Museorautatien OLM (Opasteet ja liikennemääräykset) -koulutus uusille halukkaille ja kertauskoulutettaville pidetään lauantaina 9.4. klo 9.30 alkaen Minkiöllä Kiipun kylätalon tiloissa (iso kivirakennus aivan aseman vieressä). Koe, koulutus ja suoritettu käytännön harjoittelu oikeuttavat työskentelyyn Jokioisten Museorautatien liikennetehtävissä.

Ennen OLM-koulutusta klo 9.30 - 10.30 pidetään Kiipun kylätalolla turvallisuuskatsaus, jossa katsastelleen vuoden 2015 turvallisuuspoikkeamia ja pohditaan sitä, mitä pitäisi tehdä, jotta junaliikenne sujuisi entistä turvallisemmin. Katsauksen pitää liikenneturvallisuusvalvojamme Juhana Siren. Turvallisuuskatsaukseeen ovat tervetulleita myös ne, jotka eivät osallistu OLM-koulutukseen.

Koulutuksen pitää Jarmo Oksanen. Koulutuksen jälkeen pidetään OLM-koe. Koulutuksen yhteydessä osallistujille tarjotaan lounas ja kahvit. Halukkailla on mahdollisuus myös saunoa illalla, yöpyä ja osallistua sunnuntain talkoisiin Minkiöllä.

Jos koulutusajankohta ei sovi, voit sopia henkilökohtaisesta tentistä. OLM-koulutukseen ilmoittautumisia ottaa vastaan Jussi Tepponen.

Ilmoittautumiset sekä OLM-koulutukseen että turvallisuuskatsaukseen pyydetään tekemään viimeistään 7.4.2015 mennessä.