Museorautatieyhdistys ry järjestää jäsenilleen rautatieaiheisen syysretken kesän liikennekauden jälkeen yleensä syyskuun loppupuolella.

syysretki 2016

Vuoden 2016 syysretki sujui mainiosti ja siitä suuret kiitokset myös kaikille retken osallistujille! Retken aikana nähtiin erittäin paljon muuta liikennettä ja lätän takaohjaamo tarjosi hyvän kuvausympäristön kaikkien raakapuujunien, vetureiden ja Allegrojen kuvaamiseen.

Matkan kohokohtina olivat käynnit itäisen Suomen eksoottisilla raiteilla ja Venäjän rajalla sekä entisaikojen junamatkojen tyylin käynnit kahvilla hienosti kunnostetulla Pulsan asemalla ja yöpyminen ja etenkin aamupala loistokkaassa Imatran Valtionhotellissa!

Kiitokset myös matkan järjestäjille ja Porvoon Museorautatieyhditykselle hienosta viikonlopusta.

syysretki 2016

Syysretken vahvistettu aikataulu on (tärkeimmät ajat):

Perjantai 23.9.

16.45, raide 8
Kerava
17.17, raide 5
Lahti
18.41 raide 1

Lauantai 24.9.

8.55, raide 9
Imatrankoski

Sunnuntai 25.9.

Imatrankoski
Lahti
(saapuu) 17.28
Tikkurila

Meno- ja paluumatkalla ei muilta paikoilta voi nousta kyytiin/poistua.

Perjantaina Helsingissä saatetaan tarpeen mukaan pitää junan ovet lukossa sivullisten henkilöiden junaan nousun estämiseksi. Sisäänpääsy vain yhdestä ovesta ja vaunusta toiseen siirtyminen sisäkautta.

Kouvolan lähtö/yhteys IC 1:llä: vaihtoaikaa on 20 minuuttia ja sen pitää riittää. Retkijuna odottaa vain jos IC on lähtöaikana juuri tulossa asemalle. Jos retkijuna on IC:n saapuessa lähtenyt, jatkakaa IC:llä Lappeenrantaan.

Paluumatkalla voivat kiireisimmät vaihtaa Lahdessa S 114:ään.

Ne, jotka ovat ilmoittaneet retkelle itsensä lisäksi jonkun muun, välitättehän nämä tiedot heillekin!

TERVETULOA!

Syysretken ilmoittautumisaika on päättynyt. Retkelle ilmoittautui 40 henkilöä. Kiitos teille kaikille! Retki voidaan tehdä alkuperäisen suunnitelman mukaisesti junalla. Ilmoittautuneille lähetetään lisätiedot sähköpostitse.

Ellet ole vielä ilmoittautunut ja haluaisit retkelle, voit päästä peruutuspaikalle mikäli niitä vapautuu. Tällöin saat majoituksen ja ruokailut normaalisti. Ellei peruutuspaikkoja ole, voit ilmoittautua mukaan, mutta majoitukset ja ruokailut sinun on järjestettävä ja maksettava itse.

Helsinki-Lappeenranta-Imatra-Helsinki

Tervetuloa syysretkelle Kaakkois-Suomeen! Tämänvuotinen retki tehdään Dm7-kalustolla ja matkakohteina ovat:

• Pulsan asema (rataosalla Luumäki-Vainikkala) lauantaina
  • Lappeenrannassa Voisalmensaaren raide ja Mustolan satamarata (ajetaan eri päivinä, järjestys ei vielä tiedossa)
  • Imatralla Imatrankoski

Lähtö on Helsingistä perjantaina 23.9. alustavan aikataulun mukaan 16.45 ja saapuminen Kouvolaan 19.45. Mukaan pääsee Keravalta, Mäntsälästä ja Lahdesta. Perjantai-illan majoitus on hotelli Turistihovissa melko lähellä rautatieasemaa.

Perjantai on siirtoajo, eikä silloin ole erityistä retkiohjelmaa, tosin onhan Kouvolakin nähtävyys. Lauantaina lähtö on n.klo 9 siten, että IC 1:ltä ehtii mukaan.

Lauantaina ja sunnuntaina on ruokailu.

Lauantai-illan majoitus on Rantasipi-ketjuun kuuluvassa Imatran Valtionhotellissa sen kylpyläpuolella. Kävelymatka junalta hotellille on 1,4 km.

Hotellit voivat olla muitakin kuin ilmoitettuja, jos kaikki eivät mahdu samaan hotelliin. Majoitukset ovat kahden hengen huoneissa. Turistihovissa on myös kolmen ja neljän hengen huoneita. Yhden hengen huone tai 2hh huone yhdelle lisämaksusta.

Paluu Helsinkiin on sunnuntaina klo 19-20 välillä. Aikataulu tarkentuu myöhemmin. Paluumatkan pysähdyspaikat välillä Lahti-Helsinki eivät ole vielä tiedossa.

Hinnat jäsenyydestä riippumatta (suluissa alle 18-vuotiaiden hinta):

A: Koko retki perjantai-sunnuntai 195 euroa (145 e), sisältäen majoitukset ja ruokailut
B: Lauantai ja sunnuntai 160 euroa (110 e), (yksi majoitus, kaksi ruokailua)
C: Vain lauantai 80 euroa (50 e), (ei majoitusta, yksi ruokailu)
D: Vain sunnuntai 80 euroa (50 e), (ei majoitusta, yksi ruokailu)
E: Vain perjantai 35 e (25 e), ei majoitusta

Ilmoittautumiset:

Ilmoita retkelle osallistujan nimi sekä retkivaihtoehto. Ilmoita myös mahdollinen toive huonekaverista.

ILMOITTAUTUMINEN ON SITOVA 4.9. JÄLKEEN, JOLLOIN SITÄ EI VOI PERUA. Ilmoittautumisen voi perua lähettämällä peruutusilmoituksen osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. viimeistään 4.9. (varhainen ilmoittautumisen määräaika johtuu hotellien ja ravintoloiden vaatimuksesta).

Maksaminen:

Maksa retkimaksu 12.9. mennessä Museorautatieyhdistys ry:n tilille FI94 5080 0655 0003 07. Kirjoita viestiksi "Syysretki" sekä osallistujan nimi. On suositeltavaa suorittaa maksu vasta 4.9. jälkeen, kun tiedetään retken toteutuminen osallistujamäärän puolesta.

Muuta:

Museorautatieyhdistys ry voi perua retken pakottavasta syystä, esimerkiksi osallistujamäärän jäädessä liian alhaiseksi, tai junakaluston rikkoutuessa.

Lisätietoja retkestä saa sähköpostitse ilmoittautumisosoitteesta sekä sivulta www.museorautatieyhdistys.fi/syysretki, jonne päivitetään tietoja retken tilanteesta.

Vuosi

Kalusto

Reitti

1984