Kitee-Vihtari-Joensuu-Ilomantsi-Nurmes-Joensuu

Vuoden 2017 syysretki suuntaa kauniiseen Pohjois-Karjalaan. Retken pääkohde on rataosa Joensuu-Ilomantsi Dm12-moottorivaunulla. Muu osa matkasta kuljetaan linja-autolla ja normaaliliikenteen Dm12-vuorolla.

Moottorivaunu etenee lumista rataa kohden kuvaajaa.
Syysretki 2017 ajetaan dm12-tilausjunalla

Lauantai 2.9.

Lähtö linja-autolla Kiteen rautatieasemalta klo 11.20 IC 1:n saavuttua.
Puhos, tutustuminen Puhoksen Veturipalvelu Oy:n vetureihin.
Savonranta, lounas
Vihtari
Tutustuminen entiseen Sarvikummun rautatieasemaan
Ajo Dm12-tilausjunalla Joensuu-Ilomantsi-Joensuu
Majoitus Joensuun keskustassa hotelli Kimmelissä

Sunnuntai 3.9.

Lähtö Joensuusta linja-autolla n.klo 9
Uimaharju
Pankakoski
Nurmes, tutustuminen Höyryraide Oy:n varikkoon
Lounas
Juna Joensuuhun (H762)
Kahvit kulttuurikahvila Laiturissa
Retki päättyy klo 18. Jatkoyhteys Helsinkiin IC 12 (Helsingissä 22.45) Jatkoyhteys ei sisälly retken hintaan.

Oikeus ohjelman muutoksiin pidätetään. Tarkka retkiohjelma jaetaan retken alussa.

Retken toteutus

Retken voi tehdä myös ilman tilausjunaosuutta, tai valita ainoastaan sen. Toivomme tietysti, että mahdollisimman moni ilmoittautuisi koko retkelle, jotta se ja tilausjuna toteutuisi. Retken Dm12-osuus Joensuu-Ilomantsi-Joensuu tehdään vain, jos ilmoittautuneita on riittävästi. MRY voi perua myös koko retken, jos ilmoittautuneita ei ole riittävästi. Paikkoja on enintään linja-auton kapasiteetin verran eli noin 50.

Retken ilmoittautumisvaihtoehdot ja hinnat

• A: koko retki (sisältäen osuuden Joensuu-Ilomantsi-Joensuu), MRY:n jäsenet, 235 euroa
  • B: retki ilman osuutta Joensuu-Ilomantsi-Joensuu, MRY:n jäsenet, 125 euroa
  • C: ainoastaan osuus Joensuu-Ilomantsi-Joensuu, ei mitään muuta, MRY:n jäsenet, 110 euroa
  • D: kuten A, mutta muut kuin MRY:n jäsenet, 250 euroa
  • E: kuten B, mutta muut kuin MRY:n jäsenet, 140 euroa
  • F: kuten C, mutta muut kuin MRY:n jäsenet, 125 euroa

Lapset alle 18 v. puoleen hintaan. Alle 15-vuotiaat vain huoltajan kanssa. Majoitus ja lounaat kuuluvat retken hintaan vaihtoehdoissa A, B, D, E. Retkelle on myös mahdollista ilmoittautua vain lauantaiksi tai vain sunnuntaiksi ja majoituksella tai ilman. Kysy hinta erikseen.

Ilmoittautuminen vaihtoehdoilla A tai D tarkoittaa, että tilausjunan peruuntuessa ilmoittautumisesi muuttuu automaattisesti vaihtoehdoksi B tai E. Ellet halua näin tapahtuvan, ilmoittaudu vaihtoehdoilla C tai F.

Majoitus Joensuussa on kahden hengen economy-huoneissa. Lisämaksusta saa muunlaisia huoneita (lisähinnat per hlö):

• kahden hengen standard-huone + 5 euroa (edellyttää vähintään kahta henkilöä)
  • yhden hengen economy-huone + 32 euroa
  • yhden hengen standard-huone + 41 euroa

Lisävuode on 25 euroa. Huoneiden kuvauksen näet hotellin nettisivulta. Hotellissa on muitakin huonetyyppejä. Voit kysyä niiden hintoja MRY:n kautta (retket (ät) museorautatieyhdistys.fi).

Retkelle ilmoittautuminen ja maksaminen

HUOMIO! Ilmoittautuminen tilausjunavaihtoehdoilla A, C, D ja F on tehtävä viimeistään 27.7.2017 ja vaihtoehdoilla B ja E ilmoittautuminen on tehtävä viimeistään 17.8.2017. Aikaisempi määräaika johtuu VR:n vaatimuksesta.

Ilmoittautuminen muuttuu sitovaksi ao. määräpäivän jälkeen, mikä tarkoittaa, että määräpäivään mennessä ilmoittautumisen voi perua kuluitta. Määräpäivän jälkeen osallistumista ei voi perua eli retken hinta on maksettava. Osallistuja voi myydä matkansa toiselle henkilölle, mutta vaihdosta on ilmoitettava MRY:lle.

Ilmoittaudu retkelle sähköpostitse osoitteessa retket (ät) museorautatieyhdistys.fi ja ilmoita osallistujan

• nimi
  • retkivaihtoehdon kirjaintunnus
  • huonekaveritoive ja/tai lisämaksullinen huonetilaus majoituksessa
  • erikoisruokavalio
  • puhelinnumero ongelmatilanteissa tavoittamista varten
  • vastaussähköpostiosoite, jos se on eri kuin lähetysosoite

Peruutukset on tehtävä samaan sähköpostiosoitteeseen.

Voit ilmoittaa myös muun henkilön kuin itsesi, mutta tällöin olet vastuussa retkimaksun suorittamisesta ilmoittamasi henkilön osalta.

Maksaminen pyydetään tekemään vasta määräpäivän jälkeen, kun on ilmoitettu, toteutuuko kyseinen retkivaihtoehto. Ilmoituksen yhteydessä annetaan tilinumero ja maksun eräpäivä.

Retken tiedotus tapahtuu tällä nettisivulla (www.museorautatieyhdistys.fi/syysretki) ja sähköpostitse.

Liityntämatkat ja -majoitus

Voit tulla Kiteelle halutessasi jo perjantai-iltana 1.9. ja majoittua omatoimisesti Savikon Kartanoon (0400 261 552, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., Savikontie 37, 82500 Kitee), tai hotelli Kiteenhoviin (040 171 5110, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., Hovintie 2, 82500 Kitee). Linja-auto noutaa lauantaiaamuna Savikon Kartanolta klo 10.55 ja Kiteenhovista klo 11.00. Ennen lähtöä Savikosta pyritään järjestämään käynti Savikon kauppamuseossa klo 10.30, jos kiinnostuneita on riittävästi. Nämä majoitukset eivät kuulu retkeen eikä MRY varaa niitä. Jos majoitut näihin paikkoihin, ilmoittaisitko siitä MRY:lle tiedoksi, kuten myös halukkuudestasi käydä kauppamuseossa. Näin saadaan tieto bussikuljetustarpeesta ja perjantaina Kiteelle junalla saapuvien kesken voidaan tarvittaessa sopia yhteisestä taksista Kiteen rautatieasemalta majoituspaikkoihin.

Osta liityntämatkojen junaliput mahdollisimman ajoissa. VR:n mukaan hinnat ovat halvimmillaan 60 pv ennen matkaa. MRY ei hanki liityntämatkoihin ryhmälippua keskitetysti, koska sillä ei ole vaikutusta hintaan.

Tervetuloa retkelle!