Museorautatieyhdistyksen tämän vuoden syysretki järjestetään Latvian kapearaiteisille rautateille. Ajankohdaksi on valikoitunut paikallisten kapearaidetapahtumien perusteella pidennetty viikonloppu 30.8.–2.9.2018. Latviassa ajamme höyryveturivetoisin junin sekä 600 mm että 750 mm raideleveyksillä. Ohjelmassa on myös mm. Riian rautatiemuseo ulkoalueineen ja paluumatkalla Viron puolella Viron tiemuseo Varpusessa, missä on esillä myös raideliikennettä.

Höyryveturin vetämä kapearaiteinen juna seisoo mahtavan kokoisen keltaisen kivisen asemarakennuksen edessä ja laiturilla on ihmisiä.
Höyryjuna seisoo Gulbenen suuren asemarakennuksen edessä Kuva: Wikimedia commons/CC-BY-SA-3.0.

Tallinkin laivan lähtöaika Helsingistä Länsiterminaali 2:sta on torstaina 30.8.2018 klo 16.30. Paluu on sunnuntaina 2.9.2018 Helsinkiin klo 18.30.

Matkan hinta sisältää linja-automatkat, laivamatkat sekä hotellimajoitukset aamiaisineen (kolme yötä) kahden hengen huoneissa. Kokonaishinta on matkustajamäärästä riippuen noin 350 euroa. Lopullinen hinta ja maksuohjeet ilmoitetaan ilmoittautuneille. Ilmoittautumiset Markku Nummelinille, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai tekstiviestillä 040 548 7601. Retki täytetään varausjärjestyksessä. Ilmoita nimesi, sähköpostiosoitteesi, kansalaisuutesi ja syntymäaikasi sekä mahdollinen Tallink ClubOne-korttisi numero. Vastuullinen matkanjärjestäjä on matkatoimisto Astor, linja-autokuljetukset hoitaa Packalén Bus Oy, kuljettajana toimii Timo-Pekka Lange ja matkanjohtajana Markku Nummelin.