No events found.

Taas on kulunut pitkä aika JR4 höyryveturin peruskorjauksesta kertovan blogin päivityksissä. Viime vuoden aikana työmaa eteni kaikkien muiden töiden ohella. Heinäkuussa HKR5 veturiin tuli laakerivaurio ja syksyllä sama veturi korjattiin sen ja Suomen 100-vuotisjuhlia varten. Samataen heinäkuussa LWR6 höyryveturin tenderissä syttyi yöllä tulipalo, jonka seurauksena veturia piti harsia kasaan, jotta se saatiin käyttöön festareille. Veturin lopulliset korjaukset ovat vielä tekemättä, mutta niihin päästäneen kevään 2018 aikana.

Remontissa olevan höyryveturin hytti, joka on harmaassa pohjamaalissa, paisti katto, jota on maalattu vihreällä.
JR4 Tubizen hytin katto asennettuna paikalleen. Kuva: Jussi Tepponen 25.1.2018.

Itse JR4 korjauksessa saatiin veturin hytin uusi sisäkatto valmiiksi. Katto myös asennettiin takaisin paikoilleen ja vihreätä väriä maalattiin sen pintaan. Höyrykattilan varustimien asennus eteni myöskin pikkuhiljaa. Vuoden lopussa tilattiin myös kattilapellit, jotka nyt odottavat maalattuina asennusta ja kattilan eristystä.

Kaarevia kattilanpelin palasia, jotka on pohjamaalattu vaalealla värillä sisältä ja vihreällä ulkopuolelta
JR4 Tubizen uudet kattilapellit valmiina ja maalattuina odottamassa asennusta. Kuva: Jussi Tepponen 25.1.2018.