Santavaihteesta on pikkuhiljaa rakennettu Jokioisten Museorautatien resiinaretkien taukopaikkaa. Nyt kun laavu ja tulipaikka ovat valmiina, Santavaihteen laituri on rakennettu ja vaihde, sekä myös pätkä sivuraidetta on rakennettu resiinoilla pääsee helposti piknikille luonnon helmaan. Tämän vuoden syyslomalla sää suosi retkeilyä, aurinko paistoi ja lämmintä oli 18 astetta. Mikäs siinä eväitä laavulla syödessä... Samalla tuli laavun ympäristö haravoitua ja siivottua syksyn muita retkeilijöitä varten!

Kahden pumpattava resiina, jonka poika on ajanut raiteen lopun osoittavaan seis-levyyn asti.
Resiina on hyvä parkkerata Santavihteen seis-levyn viereen. Kuva: Jussi Tepponen 14.10. 2018.
Poika syö laavulla eväitä aurinloisessa säässä.
Laavulla voi vaikka syödä eväitä, tai metsäpalovaroituksen salliessa thedä tuket ja grillata makkaraa. Kuva: Jussi Tepponen 14.10. 2018.
Poika resiinoi rataa pitkin pienellä käsiresiinalla. Taustalla näkyy vaihde ja komeita ruskn keltaisia haapoja.
Paluumatka laavulta on alkanut. Syksyn ruska on parhaimmillaan. Kuva: Jussi Tepponen 14.10. 2018.