Lauantaina 2.3. saatiin asema vihdoin laskaettua lopulliselle paikalleen kivijalalle. Asemaa npaikalle nostettaessa asema laskettiin ratapölkyn pätkien varaan, jotta nostopalkit saatin aseman alta pois. Seuraavana päivänä asemaa laskettiin trukkien avulla alemmaksi ja ratapölkyn pätkät korvattiin kahdella päälekkäin asetetulla kakkomsnelosen pätkällä.

Nyt oli vuorossa aseman laskeminen lopullisesti kivijalan päälle. Tämä tehtiin itse tehtyjä tammikiiloja käyttäen. Kiilojen avulla asemarakennusta nostettiin sen verran, että alla olleet puupalikat saatin pois. Sen jälkeen tammikiilat vedettin pois aseman alta ja sema laskeutui suoraan kivijalan päälle.

Asemarakennuksen ja kivijalan väliin hakataan tammikiilaa. Paikalla on jo useita kiiloja.
Asemarakennus alkaa olla kiilojen päällä. Kuva: Teppo Niemi 2.3.2019.

Sunnuntaina oli vuorossa aseman katolla olevan ilmastointiläpiviennin purkaminen. Se oli rakennettu aseman toimiessa laitetilana, eikä sitä tarvita tulevaisuudessa. Asemarakennukseen asennettiin myös Minkiöllä kunnostettuja ikkunoita. Kunnostetut, uuden veroiset ikkunat paransivat heti aseman yleisilmettä ja nyt voi jo kuvitella miltä asema tulee näyttämään kun kaikki ikkunat on kunnostettu ja aseman etuseinän vuorilaudoitus on korjattu.

Yleiskuva asemarakennuksesta, jossa paikallaan jo osa kunnostetuista ikkunoista. Ykis ikkuna on vielä muovin peitossa.
Asemarakennuksen ilme parani heti kun osa kunnostetuista ikkunoista saatiin asennettua paikalleen. Kuva: Teppo Niemi 3.3.2019.