Tällä viikolla tehdään historiaa! Museojunaliikenteen uudelleen alkamisesta tulee kuluneeksi 25 vuotta, sillä uudelleenrakennettu museorata Humppilan ja Minkiön välillä otettiin käyttöön 5.6.1994. Rata oli purettuna vuosina 1975-1993. Lisäksi sunnuntaina 9.6. vihitään käyttöön Humppilan uusi museorautatieasema sekä asemapuisto. Puiston kukat on lahjoittanut paikallinen Veijo Tonterin puutarha.

Asemarakenuus, joka maalattau keltaiseksi valkoisin vuorilaudoin.
Humppilan asema on maalattu alkuperäisen mukaisesti keltaiseksi. Kuva: Marko Laine 3.6.2019.

Aseman rakenteiden ja pintojen korajus on edennyt loppsuoralle. Asema on nyt maalattu alkuperäisen mukaiseen keltaiseen väriin, aseman puisto on kunnostettu ja sisällä on menossa viimeiset pintaremonttityöt tapetoinnin ja listojen asennuksen merkeissä.

Vihreää puistoa, jossa sorapintainen käytävä ja puistonpenkki.
Humppilan aseman puiston kunnostus on valmistunut. Kuva: Marko Laine 3.6.2019.