Minkiön korjaamohallissa on paiskittu pienellä porukalla töitä koko talven ajan. Tu4-dieselveturin vaihteistoremontti on edennyt nyt veturin kokoamisvaiheeseen.

Jokioisten rautatien matkustajavaunun replikan rakentaminen on myös edistynyt hyvin ja kevään ohjelmassa on mm. ulkokaton ja vaunusiltojen rakenteiden rakentaminen, sisäpuolen asennus- ja viimeistelytöitä sekä runsaasti maalaus- ja lakkaustyötä. Kevään edetessä talkootöiden määrä lisääntyy, sillä sisällä tehtävien korjaus- ja rakennustöiden lisäksi ohjelmaan tulevat myös kaikki pakolliset ulkotyöt ja kaluston huollot, jotka on tehtävä ennen liikennekauden alkamista.

Talkoita järjestetään näin kevätkaudella pääsääntöisesti joka viikonloppu. Tervetuloa reippailemaan mukaan talkoisin! Jokaisen työpanos on tärkeä ja jo yksikin tehty (lisä)talkoopäivä vie museorautatiekokonaisuutta taas askeleen verran eteenpäin.

Ruskealla maalilla maalatuu puukorinen matkustajavaunu työn alla sisällä korjaamossa.
JR1 matkustajavaunu alkaa jo näyttää ulkoisesti itseltään. Kuva: Marko Laine 11.3. 2017.